tisdag 28 januari 2014

Då är det officiellt!

Idag när jag kikade in på hunddata fanns titlarna där, bättre sent än aldrig....


Det tog ju bara 1 månad att få det registrerat efter att jag med stor möda fyllt i blanketten och skickat in, utställningsmeriter går minsann betydligt fortare.... undra hur SKK prioriterar där? 

Jaja, titlar i all ära, men lite tjusigt är det allt!  

Även om jag tycker det är lite snett att RLD N är en titel när inte SPH I är en titel... Jag är klart positiv till att det borde finnas "titlar" även i brukset ex. SPH I som betyder godkänd i lägre spår. Beteckningarna finns enligt regelboken, de kallas för kompetensbeteckningar men är inga titlar och väldigt få använder dom, jag gör det här på hemsidan för att jag tycker det säger en del om hur mångsidig hunden är!  

Efter helgen hoppas jag Spajk har ännu en titel, den som lever får se! 

På återseende!

Kika gärna in på vår hemsida www.arrdiz.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar