tisdag 6 augusti 2013

Fler Åsenbilder!

Jag har ju, tack var min kära make, börjat använda dropbox, ett litet smidigt hjälpmedel, bilderna går direkt från mobilen till dropbox och sen kan jag hämta upp dom var jag vill, smidigt!
 
Så av den enkla anledningen kommer här ett inlägg med bara mobilbilder från Åsen!
 
 
Ett av projekten för året har varit att få altanen helt klar, därför stod målning på schemat!  

Vi maskerade noggrant!
 

Spajk förstår inte riktigt att plasten ska ligga stilla! Han är rätt oförstående till att vi "bara" jobbar....
 
Vår målning fick ta en paus.....
 
Det kom en liten skur.......
.....vilket fick oss att inse att vi nog borde fixa lite nya hängrännor.....
 
Vi lever lite spartanskt med pappmugg o kaffe i termos, men det blir mer effektivt när vi båda två jobbar än att en av oss ska stå i köket och fixa!
 
Vår ständiga följeslagare radion står mitt på bordet, den står på hela dagarna, ett rogivande sällskap!
 
Å så en bild som inte aaaaaaaaalls hör till inlägget egentligen, men nu kan jag ju visa den!
 
Vi var bjudna på bröllop och det var pengar som skulle vara present, jag googlade lite och hittade ett enkelt sätt att vika blommor på, plättlätt!!!! Å rätt häftigt, undra just var man köper frön till dylika växter??
 
Det var allt för nu!
 
Tjingeling!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar