måndag 17 december 2012

Blandat smått och gott!

Ja, det var ett tag sen, har haft lite att skriva men inte haft tid! Så kan det gå!
 
Det har nu gått två veckor i min nya frisyr, jag trivs utmärkt!!Kul att kunna variera frisyr lite, från lite rufsigt till slätstruket, allt utifrån humör......
 
Det känns lite som att frisyren matchar min personlighet?! Som sagt, MIN blogg, mina åsikter! Nyss målade jag naglarna, turkosblå :) Hejhopp! Elaka tungor skulle kalla det för ålders-kris, gör det vettja! Jag struntar i vilket!
 
Men det faktum att jag gått ner 13 kilo gör att jag känner mig oförskämt nöjd med mig själv, ja, jag VET att man inte får skriva så, men vet ni??? Det struntar jag i :)
 
Både frisyr och figur-förbättring finns att beskåda på facebook :) Det är liiiite tråkigt med facebook, det är så lätt att bara slänga ut en bild, som egentligen kunde hamnat här i bloggen!
 
Jag är rätt rak som person, är jag arg visar jag det, är jag glad hoppas jag det smittar av sig på andra!
 
Folk jag uppskattar och tycker om försöker jag bli bättre på att säga det till, det finns så många i min närhet jag tycker om, som gör bra saker som får mig att må bra! Mina kära kollegor, mina hundtränarkompisar och mina "gröna" vänner! Några få personer av finns representerade inom alla 3 kategorierna! Inte många, men några.... typ 2?!
 
 Ja, nog om sentimenalt prat!
 
I söndags var det dax för årets "fixa-julkort-tur" och vi styrde kosan mot Åsen, skidor på taket och hur hel-ylle som helst.......
 
  Det hade kommit lite mer snö i skogen än hemma....
Vi ställde bilen och bestämde oss för att skida lite längre än planerat! Nu är jag iaf inte jag nån stjärna på skidor.... på vallade skidor och i välpreparerade spår möjligtvis, men ospårat är inte min grej, en galen kelpie i dragsele gör det ju inte lättare?! Men roligt var det! Lilla Spajk drog för allt han var värd, problemet var ju bara att snön gick honom till magen, så det var tuuuungt för han!
 
Nåväl, efter ungefär 1 km stannar Nicklas och konstaterar att hans bindning är trasig....men envis som han är sa han att vi skulle fortsätta, så vi skidade på, jag spårade, hundarna sprang efter och hade sönder spåren och sist kom Nicklas, hyffsat arg :)
 
Fram kom vi till slut, hundarna fick spel och for omkring som tokar!  



Den som gissar vad som är upp och er på Spajk vinner en kelpie-puss :)
 
Fröken blev även hon lite snöig!



Lite kallt och frostigt, men vackert! 


Stativ och fjärrutlösare är kul :) Då fastnar t.o.m. jag på bild ibland! 

Är det inte helylle så säg????? 

Det var -1 ute och -6 inne! Med andra ord ingen lång-fika.... 

På väg hem! 
 
Ja, efter fika och julkortsfotografering var det dax att styra kosan hemåt.... Jag tog täten och efter kom hundarna och Nicklas, i nämnd ordning :)
 
Rätt som det är hör jag en osedvanligt lång svordomsramsa och vänder mig och och ser Nicklas komma gående med skidorna på axeln?!???? Jaha, vad är det nu då?? Jo, som följd av hans havererade bindning har den skurit sönder hans känga, så hela sulen under hälen hänger!? Då tar hans tålamod tvärt slut och under svordomar bokstavligen kastar han skidor och stavar rakt ut i skogen! Sen, med en dåres envishet, GÅR han hela vägen till bilen, pulsande i en halvmeter snö! Så är det nån som vill ha ett par bättre begagnade skidor med lätt renoveringsbehov så finns dom att hämta strax norrom Sörskog :)
 
Nåväl, efter drygt 6 km skidande i ospårad terräng och 4 timmars frisk luft var hela familjen trött och nöjd när vi kom hem!
 
Julkortet fixade vi och det kommer levereras digitalt till några av er, får ni inte något men vill ha så hojta till! Årets julbrev är också författat och väntar på att delas ut :)
 
Det var allt för nu!
 
Over and out!

3 kommentarer:

  1. Maria Hurtig Sparr17 december 2012 kl. 21:34

    ALltså. JAg dör! Du råkade inte filma Niklas ramsa när han kör "kast med liten skida"- grejen?

    SvaraRadera
  2. Herlig historie. Skulle gjerne ha sett filmen

    SvaraRadera
  3. inte visste jag att herr from var så temprementsfull:-)

    SvaraRadera