onsdag 11 juli 2012

På resande fot!

Ja  idag är vi på resande fot! Spajk o jag åker tåg till Småland, fast egentligen bara till Linköping, för där hämtar mamma oss. Nu undrar kanske vän av ordning varför fröken D inte får följa med, en relevant fråga helt klart! Att jag åker tåg är bekvämt, jag har ju iof vissa anlag för åksjuka men det är ju lätt avhjälpt med åksjukplåster! Det är ju också lite mer miljövänligt att åka tåg, att köra själv i sommartrafiken är inget kul, det är ju några mil som ska köras. Så vi åker helt enkelt tåg, dessutom har Spajk aldrig åkt tåg, så det är miljöträning big time :-)
Att bara Spajk är med är av ren bekvämlighet, han mindre och lite lättare att ha med. Sen är ju målet för resan Småland och där ligger Spajk på plus, iaf hos Tuva o Axel! Dizni är lite stor och bökig för dom att leka med....
Nu sitter vi iaf på tåget, allt går hittills bra, men han är liiiiiiiite konfunderad över att golvet gungar och att det pyser och låter, men han gillar att alla vill hälsa :-)
Jag tänkte jag skulle blogga lite under resan, så kika in då och då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar