torsdag 28 juni 2012

Hej o Hå!

Ja, vi lever :)

Tänker inte ursäkta mig på något sätt, livet tar tid! Att jobba är STOR skillnad från att plugga, den som säger något annat ljuger!

Nu har jag ett helt underbart jobb med underbara kollegor, så det gör mig inget att tillbringa mycket tid där! Men inför sommarlovet rasade veckorna iväg och det hände massor på jobbet och jag ville verkligen vara närvarande där och "köra ända in i kaklet" och jag gick i mål med flaggan i topp!

Underbara älskade ungar <3 Underbara kollegor <3

Till hösten blir det fritids, kommer sakna skolan då jag gillar skolans pedagogik och jag tror att jag passar bättre i skolan, men jag ska ge 100 % på fritids i höst och efter läsåret sätta mig och göra en rejäl utvärdering av hur åren varit, det finns fördelar med skolan, ungefär lika många som det finns fördelar med fritids! Men jag tycker det är positivt att jag kan göra två läsår efter varandra, ett på varje ställe, då har jag liksom "skol-året" i färskt minne samtidigt som jag får vara på fritids och se hur det funkar där.

Som avslutningspresent av klassen fick jag ett "hundförarbälte" alltså en typ, midjeväska att ha i skogen och spåret! Det var en stor ficka på bältet och så var det kompletterat med med en liten väska för vattenflaska och en för gps. Helt underbart genomtänkt av föräldrarna!!!

Nåväl, nu har jag iaf sommarlov och såhär efter några veckor har jag lyckats landa....fast jag gör fortfarande saker i ett rasande tempo säger Nicklas....Jag hade en dag då jag hann göra allt sommarlovskt som man ska, bada, somna i solen, äta glass och grilla! Sen tycket jag liksom att jag var klar med sommarlovet!

Jag har lite planer för vad jag ska göra, åka och hälsa på i småland såklart, jag o Spajk ska åka tåg :) Sen har jag en del tävlingar/utställningar inbokade med Spajk, Dizni ska få en rejäl omgång fys! Åsen har fått sin beskärda del av tid och kommer att få mer!

Sen har jag lovat mig själv att vara impulsiv och ta dagen som den kommer, att nappa på erbjudanden om fika/glass/hundträning osv. Så är det nån som är sällskapssugen så hör av Er :)

Det har ju hänt en del sen sist...... en tävling som jag helst vill glömma :( Så jag skriver inte om den alls, för det var bara katastrof och blääääääääääääääääääääääää! Tar nya tag och laddar om!

Sen har vi varit på utställningar, och det kan väl sammanfattas som att Spajk är smartare än snyggare, för smart för sin ålder! För hade han inte varit så smart att han blev uppflyttad till högre bev. vid knappt två års ålder hade vi inte fått ställa i bruksklass innan han vuxit färdigt och då  hade jag sluppit ödsla pengar på utställningar...typ...Kontentan är alltså: Han är för tunn att plocka några cert med ännu! Men som en av domarna sade: Ge han några år så blir han jättefin! Jotack, alla som känner mig vet ju att långsiktighet inte är min starka sida....jag vill ju ha en SeUCH just precis NU och inte om några år!?!? Jag har ju ändå anmält till två utställningar till så får vi se!

Här är vi iaf i Borlänge!
Tack Malin för bilderna!

Kritiken finns att läsa på http://arrdiz.se/sida1.html 

Ja, jag har såklart en hel massa mer att berätta om, men det får jag ta en annan gång, men jag lovar att det blir snart :)
Så jag hoppas på snart återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar