fredag 29 juni 2012

Åsen!

Igår var vi till Åsen, detta underbara ställe! Tyst, lugnt och "bara vara" Hundarna njuter i fulla drag, Dizni ligger i solen och solar, Spajk han far runt som ett torrt skinn och hittar på bus!

Vi har ju projekt altanbygge på gång där ute, ett projekt som är rätt omfattande, iaf för oss som inte kan ett dugg om bygg?! Eller kan och kan...det är jäkligt lätt att sitta här hemma och fundera ut smarta lösningar, men när man väl står där i verkligheten så är det inte lika lätt....Men vi kämpar på och lite av ett ledord är väl "hellre för mycket än för lite" iaf när det gäller säkerhet, hellre en regel för mycket och en skruv extra än att chansa på att "det håller nog"

Igår var vi där och trappen börjar se ut som en trapp, Nicklas funderar och sågar, jag går runt och plockar lite, kommer med glada tillrop och smarta idéer ;)

Jag har bilder på bygget i min telefon, men den uppdaterar programvara nu, så dom kanske kommer sen!

 Gissa vem/vad som hjälp till att förnya min handske???

Precis på vägen in till stugan växer det lupiner i mängder!! Jag gillar lupiner :) Så jag tog kameran o Spajk med mig för en liten fotosession! Han var måttligt road av att behöva kliva in bland blommorna och dessutom vara stilla?!


Sen tog vi lite springbilder, jag inser att jag borde gå en kurs....för att liksom få skarpa springbilder på Spajk är inte lätt och jag är för dålig på att fixa med inställningarna, kanske det kan vara ett projekt för sommaren??? Jag tror att jag ska köra på kort slutartid, men då måste ju liksom bländaren vara inställd så det blir ljus i bilden också?! Jag rattar och försöker, och rätt som det är lyckas jag rätt bra, men då kommer jag ju omöjligt ihåg hur jag hade den inställd.....

Iaf så är denna inte alls skarp, men rätt rolig :)

Jag låg ner på mage och ropade på honom, med livet som insats visserligen,
men vad gör man inte för konsten?!????

Ja, som sagt, men livet som insats...... Rätt söt va??
Kan säga att han tog ett rejält skutt över mig där jag låg på mage.....

Här har jag försökt att flytta skärpedjupet, så det ligger en bit in i bilden,
här har jag faktiskt skruvat själv :)
Inte illa!

Här är en bild som är heeeeelt värdelös, men skit i det, det intressanta är den tass som han har i marken, kolla vilken belastning det är på den??? Här har han alltså sprungit kanske 20 meter i full fart och börjar bromsa för att ta en pinne jag lagt bredvid mig....men fatta vilken belastning det är på leder?? Undra just hur många gånger per dag det blir så?


Iom Dizni´s skada (ska berätta det sen) så har jag verkligen fått mig en funderare på detta med fysträning för hundarna, jag tror ändå att jag gör lite rätt, försöker värma upp innan träningspass, vi masserar hemma och när det varit fys så stretchar jag alltid, men jag skulle kunna göra så mycket mycket mer!!! För nu när Dizni varit lite konvalicent och jag tycker det har varit lite drygt, så fatta hur det skulle vara med Spajk?? Tänk koppelpromenader i flera veckor....vilken mardröm! Så jag borde verkligen bättra mig!

När jag tittade på bilderna så var majoriteterna av bilderna flygbilder på Spajk :)
Säger en del om hans inställning till livet!

Finfina underbara Dizni!!

Roligt med skärpa på nosen :)

 Ja, han ser ju inte riktigt lika avslappnad ut som fröken...men ack så söt!
 Skärpa på nosen är kul :)

Har ni sett vad grå han är om nosen????
Nicklas säger att det är mitt fel :P

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder, gillar när Spajk flyger fram ;-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Kom hit och prova kickbiken så ska du få se på rolig fysträning:-D även matte blir fystränad i hela kroppen kan jag lova:-D

    /Camilla o Lennart:-D

    SvaraRadera
  3. Kom hit och prova kickbiken så ska du få se på rolig fysträning:-D även matte blir fystränad i hela kroppen kan jag lova:-D

    /Camilla o Lennart:-D

    SvaraRadera