måndag 26 mars 2012

Strandpromenad!

Det är så underbart när isen börjar smälta och sandbotten kommer fram, perfekt att promenera på :) Det är dessutom fint att fota på! Så här kommer lite mer bilder, håll tillgodo!

Har uppdaterat hundbloggen också, http://www.arrdiz.blogg.se/hund

Denna gång är det Dizni som blev bäst på bild, helt enkelt för att hon inte riktigt är lika snabb som Spajk, han har en tendens att bli lite luddig i kanterna :) Fast jag känner mig ändå nöjd då jag faktiskt har ställt in bländare själv, bra va!???

Sicken stil hon har!

En bild massmedia gärna skulle vilja ha, om det inte vore så att jag kapat lite på huvudet :)

Tur sanden är mjuk...kolla främre mellanhänder, snacka om påfrestning!  

Rätt graciöst hopp för att vara nästan 40 kg rottis!  

Fin-Spajk!!!  
 Rätt coolt perspektiv om jag får säga det själv, jkag ligger på mage i grusgeggan, men vad gör man inte för konsten ;)

Har ni sett ice-age o Scrat?? Spajk o Scrat har kropps-språket gemensamt....


Eller??




Kanske nått för ett tjänstetäcke??

Litet hopp över lite vatten!

Ännu ett litet hopp av fröken D, som normalt är den stillsammare av de två!

Lite långt håll.... men det visar ändå en liten vy över hur det ser ut på Siljans botten!

D- Okej, Spajk, nu ska vi stå här vi kanten, vi ska lyfta ett framben o liksom krafsa lite på isen, sen ska vi lyfta ett bakben lite, svansen ska vi ha lite snyggt på svaj med en krok på! Fattar du???
S- Ja, jag tror det, blir matte nöjd då???  

D: Men ditt bruna lilla elände, jag ska f*n springa ifrån dig!

S: Ha, spring du, jag kommer ändå ifatt dig! 

Fysterapeuten sa att vattnet skulle hålla minst 15 grader för att vara nyttigt att fysa i, men Spajk verkar inte ha hört det....för han sprang då gladeligen i vattnet!!

Dizni däremot håller sig gärna där det är torrt och fint!  

Ja, det var allt för nu, jag har som sagt uppdaterat hundbloggen med lite nördig text om hundträningen!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar