fredag 2 mars 2012

Att kommentera i denna nya blogg!

Att kommentera i den nya bloggen är lite krånligare än i den andra...så som den pedagog jag är har jag fixat en liten manual för hur man gör, sen hoppas jag att kommentarerna bara rasar in :)

Det som är lite krångligt är att du måste välja en profil, det gör du i rull-listen som står efter "kommentera som:" 

 Där kan man med fördel välja antingen "Namn/webadress" eller"Anonymt"

Väljer du "Namn/webadress" kommer det ett lite fönster där du får fylla i namn och webadress, du kan såklart lämna webadress-fältet tomt också!

När du sedan valt profil och fyllt i, så ser det ut såhär, med hälnings och den profil du valt, då är det bara att klicka på publicera!

Då kommer det upp verifieringsbokstäver, fyll i dom och sen klicka igen på publicera (det knappen syns inte på bilden, men finns strax under)

Till sist och som kvitto på att din kommentar är skickad ser det ut såhär:
Sen är det bara att vänta på att jag ska godkänna kommentaren :)

Enkelt va???

2 kommentarer:

  1. Bra där pedagogen!!
    Blogspot är lite lättare både för design och bilder än blogg.se
    Jag är nöjd! dock skulle jag vilja ha lösenordsskydd på vissa inlägg.
    Hojta om du kommer på hur man gör!
    Kramar

    SvaraRadera